vrijdag 17 februari 2017

Peekaboo Flapkaart

Soms lijkt het wel alsof Miranda en ik aan telepathie doen. Op de dag dat ik namelijk aan een pee-a-boo-kaart werkte, plaatste Miranda een blogberichtje met tutorial over een peekaboo flapkaart. Een andere variant overigens dan waar ik op dat moment aan werkte. Miranda koppelde er ook maar meteen een challenge aan vast. Ik ging ermee aan de slag, met dit trouwkaartje als resultaat:






Ik houd ervan om mezelf doelen te stellen. Een van de doelen die ik mezelf voor dit jaar heb gesteld, is het maken van filmpjes van creaties en / of tutorials. Nou is een filmpje zo gemaakt, maar...die moet ook bewerkt worden. En vandaag heb ik daarmee stap 1 gezet; ik heb 1 slide vóór het filmpje toegevoegd en ook 1 slide erachteraan. (Ik weet het; ik film nog met 1 hand en werk met de andere hand. Niet ideaal. Daar ga ik ook werk van maken. Maar kleine stapjes, zijn ook stapjes, toch?). 

Dit filmpje laat je wel goed zien hoe de kaart in elkaar zit:



Tips (liefst met foto) hoe je telefoon te plaatsen om een video-tutorial op te nemen, zijn van harte welkom.

Op deze kaart heb ik gebruik gemakt van de volgende materialen:

Papier en Cardstock:
- Tip Top Taupe cardstock
- Very Vanilla cardstock
- Falling in Love DSP

Stempelsets:
- Every Occasion
- Foxy Friends
- Recht uit het hart

Overige materialen:
- Stitched Shapes Framelits
- Stampin' Dimensionals

De pee-a-boo-kaart die ik al maakte, komt 27 februari op mijn blog. (Nu alleen nog even dat filmpje bewerken, nu weet ik hoe het kan, en opnieuw uploaden)

Fijn weekend!

Challenges:
- Stampin Utopia
- CAS Colours & Sketches
- CASology

12 opmerkingen:

karen h zei

Cool card - I love the mix of a window and a flap. Love the soft colors. Thanks for playing along with us at CC&S.

Je@net zei

Wat een mooie trouwkaart heb je zo gemaakt, Marlieke. Vind 'm erg leuk geworden!

Jane zei

Great idea for a card with that little bit of difference. Loving the muted colours and the lucky clover stamps. Thanks for playing at CC&S.

Sarah zei

Mooi! Stijlvol!

Sarah zei

Ik word nu wel heel nieuwsgierig naar de 27 ste...

Diny zei

Prachtige kaart Marlieke....mooie kleurtjes!
Groetjes Diny

Rosina zei

Heel mooi dit kaartje Marlieke...leuk gedaan in prachtige kleurtjes...
en ook het filmpje is heel gaaf gemaakt...
groetjes Rosina

Beverley zei

Beautiful soft colours. Loving the cascade of hearts and such a fun and interactive card. Fun take on the sketch too. Thank you for sharing and joining in at CC&S. Hugs Bev x

Emily zei

I love those little circle windows they give the card such dimension! Thanks so much for joining us this week at CC&S!

Fiona Whitten zei

Love the colour combination that you have used. Very clever card. Thanks for joining us on this week's CC&S challenge.

Rachel Bergfeld zei

Love your color combination! Thanks for playing along with CASology this week!

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Goed bezig! Kleine stapjes zijn goede stapjes. Ik kreeg de tip om mijn telefoon horizontaal te houden met ilmen...ik wacht op mijn ganzenek telefoonhouder ding... dan ga ik ook oefenen. Je kaart is heel stijlvol, super dat je mee doet aan de challenge.