donderdag 4 augustus 2011

Gezellig dagje geknutseld met Mariska en een layout

Vandaag heb ik een heerlijke en gezellige dag gehad met Mariska. Het was echt super gezellig en het zonnetje scheen (tot het einde van de middag), dus we hebben heerlijk buiten in de tuin zitten fröbelen.

Zelf heb ik deze layout (daar was ik gisteren al aan begonnen) afgemaakt:





















Deze layout heb ik gemaakt naar aanleiding van een sketch van het Bo Bunny Blog:




















De basis is een vel Bo Bunny Alissa papier. Maar degene die dit papier kennen, weten dat de dots eigenlijk roze zijn. Dat vond ik nou net niet bij de foto’s passen, bovendien kwam ik dan met de kleuren van het andere dessinpapier en cardstock niet mooi uit. Dus….heb ik alle roze dots oranje gemaakt met een Copic Marker (YR04). Dat was even wat werk, maar het ging wel heel goed.

(Ik gebruik mijn Copic Markers overigens wel vaker voor andere doeleinden dan stempelafdrukjes inkleuren. Zo maak ik bijvoorbeeld ook randjes in een passende kleur. Of bloemen, of lintjes, of andere embellishments. )

Het Bo Bunny papier wat als basis is gebruikt, heb ik gemat met zwart cardstock.

De foto is gemat op oranje carstock van DoverCraft, daarna op groen dessinpapier van Bo Bunny en daarna nog eens op zwart cardstock. De accoladevormen heb ik geknipt m.b.v. een pagina van een Bo Bunny mini-album, waarvan ik een pagina als mal gebruikt heb.

De oranje-zwarte randjes naast de foto's heb ik gemaakt met de Martha Stewart Cornice pons.
Met zwarte fineliner twee doodle-lijntjes getrokken.
 
De kikker en het journalingkaartje zijn sheer-sheets van Maya Road. Het randje bij de kikker heb ik oranje gemaakt met een glacépen.
 
 
Verder ben ik vandaag ook nog begonnen aan een kaartje. Dat hoop ik morgen of overmorgen op mijn blog te plaatsen.

9 opmerkingen:

KarinsArtScrap zei

wat een leuke layout marlieke heel mooi gedaan.
die foto's zijn ook heel leuk.
en weer prachtig afgewerkt.

ps zou ik je adres mogen hebben voor strax een geboorte kaartje testuren.

groetjes karin

Unknown zei

Hallo Marlieke,

Wat gaaf geworden dezyout en de kleuren combinatie vindt ik mooi gevonden zo. Het is een leuke sketch zal hem in gedachten houden wel ligt ga ik er een keer mee aan de slag.
Veel plezier op de beurs, ik ben dan lekker op vakantie dus kan maar ik ga wel lekker weer een workshop volgen de eerste zaterdag als ik thuis ben bij Doe@ding. Gaat alles goed met de gerschap?

Groetjes Scrapfanaat Peter

Unknown zei

Ik bedoel natuurlijk zwangerschap, toetsen bord weigerd, sorry.

Unknown zei

Heel mooi lootje heb je gemaakt ,gave sketch ook!
Ik vind het altijd moeilijk hoor met andere scrappen of beppen....hihihihih,maar wel gezellig.
groetjes<lean

Cornelie zei

Wat een prachtige LO heb je gemaakt!! Mooi hoe je de kleuren allemaal op elkaar hebt afgestemd! en dat kikkertje...
Groetjes cornelie

regina zei

een prachtige layout!

een hele mooie sketch en mooi papier!!

gr regina

Klaske zei

Mooie LO Marlieke! Vind dat met die zwarte lijnen zo gaaf!!

en uhm, ik heb dezelfde vraag als Karin eigenlijk... zou je graag tzt een geboortekaartje willen sturen, maar weet alleen dat je letterlijk aan de andere kant van het land woont (en ik denk dat de PostNL er dan niet helemaal goed uitkomt als ik dat op de envelop zet...)

Groetjes
Klaske

mariska zei

Heeej Meid

T was gistere een super leuke dag. Dat gaan we snel overdoen ;)
Enne...ook bedankt voor al je tips en zo.
Mijn inkt staat al op zijn kop. Dus die kan langer mee.

Tot snel meis. En ik ga gelijk even kijken naar dat groene kaartje van je waar je het gistere over had.

Liefs Mariska

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Ha die Marlieke, Jij ook kaarten gewonnen voor de beurs,dus gezellig rond sneufelen. Dus als ik daar iemand ziet lopen die bijna op het punt van bevallen staat....kan jij dat zijn.
Je lay-out vind ik leuk qua kleur. Deze kleur past inderdaad beter bij je foto's. Die ook leuk zijn. Makelijk eigenlijk zo'n sketch.
Succes verder met die bolle buik ( of valt dat mee ) en we horen/lezen wel wat het geworden is.
Je vorige strand lay-out vind ik ook heel leuk.
Gezellig weekend. Lida