woensdag 30 december 2009

Knabbelen

Klik op de foto's voor een vergroting. Een layout waar heel wat uurtjes in zitten. Het idee was er vrij snel, maar de uitwerking viel tegen. Dus plannen aanpassen. Ook ging er het één en ander fout (zie werkbeschrijving), maar voor alles heb ik een oplossing bedacht. Materialen en werkwijze: - De basis is een vel dessinpapier van Chatterbox Light Foyer (achterkant), aan de achterkant bewerkt met Colorbox Cat's Eye Inkt (kleur: Peacock). - Daarop zitten twee stroken papier, eveneens van Chatterbox Light Foyer (voorkant) van 4x30cm. Ook deze randjes zijn met inkt bewerkt. - De foto's zijn gemat op lichtgroen cardstock, en natuurlijk heb ik de randjes weer bewerkt met inkt. - Aan de rechterkant een blad-swirl-rand met Spellbinders Borderabilities uit papier van October Afternoon Henri. Deze heb ik aan de randjes omgetrokken met groene fineliner en verder versierd met bloemetjes. - Rechtsonder een stempel met embossingpoeder. Ik heb wat groen en wit poeder gemengd, met dit als resultaat. (eerst had ik rechtstreeks op het basisvel en de border-swirl-rand gestempeld en geëmbossed, maar dit pakte heel slecht uit. Daarom heb ik de stempel nogmaals afgedrukt en met embossingpoeder bewerkt op een stukje los cardstock, dit uitgeknipt en vervolgens over de mislukte afdruk heen geplakt). De vogel is omgetrokken met een zwarte Copic Marker (fineliners blijven niet zitten en vlekken uit heb ik ervaren!) en het oogje is een Half Pearl van Opaline. - De titel is gemaakt met Thickers waar ik met fineliner een lijntje omgetrokken heb. - De bloemetjes in de linker- en rechter bovenhoek zijn met een losse pons gemaakt en het binnenste van de bloemetjes met Nestabilities Dahlia. Alle onderdelen zijn aan de randjes met inkt bewerkt en de bloemetjes zijn vastgezet met zilverkleurige bloemetjes-eyelets. Iedereen bedankt voor de berichtjes en een fijne jaarwisseling!

5 opmerkingen:

Odetta zei

Wat kan ik hierop zeggen: SCHITTEREND! Door mooie, en zeer stijlvolle achtergrond in rustige kleuren, komen de foto's geheel tot hun recht! Ach, wanneer je creatief bent, kun je je foutjes ook heel creatief verbergen! Dat is pas kunst! Ik wens jou en Maarten een gelukkig, gezond en creatief 2010 toe! Groetjes, Odetta

Ilonka zei

Hoi Marlieke alles is perfect. Zo mooi! de kleuren zijn ook te gek. Heel erg stijlvol en een fijne jaarwisseling en een creatief 2010!

groetjes Ilonka

Unknown zei

Super geworden Marlieke zo'n leuk stel ook zo samen.
Een heel mooi 2010 met weer vele mooi creaties,Lean.

SCRAP TALK zei

Hoy Marlieke,
Ik vind je lo. supermooi! Heel stijlvol! En wat een leuke foto's! Wat een werk ook! Het resultaat is schitterend!
Happy 2010!
xxx
C.

Romy zei

Wauw wat mooi en prachtig opgelost zo. Ik wens jullie een heel fijn 2010 toe!