vrijdag 29 oktober 2010

Kaartje Rood

Toen ik van de zomer op de beurs in Den-Bosch was, zag ik de embossingfolder die ik bij deze kaart gebruikt heb. Toen ik die embossingfolder zag, had ik meteen in mijn hoofd wat ik daarmee wilde doen. Dit dus:


























Werkwijze en Materialen:
- Als basis heb ik een rode kaart gebruikt.
- Daarop een iets kleiner gesneden witte kaart die met de embossingfolder (Quickutz) door de Cuttlebug is gehaald. 
- Het rode reepje heb ik gemaakt met de Martha Stewart Doily Lace pons.
- De bloem is gemaakt met Creative Flowers van CreaLies.
- De takjes achter de bloem zijn gemaakt met een pons van McGill.
- Tot slot heb ik de kaart afgewerkt met (heel veel!) strass-steentjes van KaiserCraft.
- Als ik weet voor welke gelegenheid ik de kaart ga gebruiken, is het de bedoeling dat ik met een witte Opaque-pen of een witte soufflépen de tekst nog in het rode reepje naast de bloem schrijf.

TIP: in plaats van veel plakparels te gebruiken, kun je natuurlijk ook zelf stippen maken met bijvoorbeeld stickles of de nieuwe pearl-pennen!

Ik zag dat het geëmboste deel op de eerste foto niet zo heel goed te zien was. Ik heb daarom een nieuwe foto gemaakt. Daar is wel goed te zien welke embossingfolder ik gebruikt heb, alleen is de belichting van die foto niet zo mooi:

10 opmerkingen:

Jolanda zei

Wat mooi zeg, heel gaaf!!Je bloem is ook al zo mooi!!
Fijn weekend!!

Klaske zei

Gaaf! mooie folder, mooie bloem... erg stijlvol!

en wat een werk om al die steentjes op z'n plek te krijgen... maar het resultaat is super!

fijn weekend alvast!

Me zei

Mooi elegant kaartje.

Grtjss Marjon

Miranda zei

Wauw wat een mooi kaartje.
Ik heb die embossing ook, bedankt voor het leuke idee.

Unknown zei

wauw gaaf met al die mooi juweeltjes er op ...super gedaan weer Marlieke.
groetjes,lean

Romy zei

Die embossingfolder is super en het is echt iets voor jou. Dat bewijst dit kaartje ook: je hebt er nu al zoiets moois mee gemaakt. Het idee met de strass steentjes is super! En de uitwerking ervan is ook prachtig mooi.

Suzanne zei

Leuk gedaan zo met een embossingsfolder en dan die diamantjes! Erg goed gelukt! Jammer voor mij dat ik nog geen machientje heb om te embossen :(

liefs Suzanne

Anoniem zei

Een heel fijn kaartje, die diamantjes maken het af.
grtjes
Christa

Odetta zei

Zeer stijlvol. Heel erg mooi hoe je de strass-steentjes hebt geplaatst! Lang leve de Cuttle Bug!

Anne's Cards zei

Hele mooie kaart ,simpel en daardoor net zoveel klasse.Erg mooie bloem !