vrijdag 16 december 2016

Kaart in doily envelop

Gisteren was Femke jarig. Al een heel jaar keek ze uit naar haar eerste echte kinderfeestje en dat was ook gisteren. De uitnodigingen maakte ik zelf, natuurlijk met een vleugje Stampin' Up!



Het basiskaartje is gemaakt op de computer en daarna gemat op 2 kleuren cardstock: Bermuda Bay en Elegant Eggplant. De perfecte kleuren bij het Frozen thema.



Van 4 doilies maakte ik een envelopje waar ik het kaartje in vast lijmde. Met wat glitterlint werd het envelopje gesloten en tenslotte nog een cirkel met Frozen afbeelding, uitgeponst met de cirkelpons, erop.




Ik heb ook nog een filmpje gemaakt, zodat goed te zien is hoe het envelopje opent en sluit.


Wat was Femke trots... :-)


9 opmerkingen:

Diny zei

Natuurlijk was Femke trots....wat ontzettend leuk gedaan Marlieke! Gefeliciteerd met haar verjaardag.
Groetjes en een fijn weekend,
Diny

Sarah zei

Leuk! Binnenkort zet ik op mijn blog ook iets over doilies. Wat? Nog even geduld!
Hoera voor Femke!

Margot zei

Superleuk!!!

Rosina zei

heel leuk zijn deze uitnodigingen Marlieke...voor de verjaardag van Femke...heel mooi zo in die doiley's verpakt...nog gefeliciteerd met haar verjaardag

groetjes Rosina

Romy zei

Nog gefeliciteerd met Femke! Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt! Echt heel leuk gedaan met die doilies!

Marlieke zei

Bedankt voor de felicitaties!

Marlieke zei

En de leuke reacties

Marlieke zei

En de leuke reacties

Sarah zei

Ja... het is wat als iedereen om beurt ziek is in een groot gezin.
Ik naaide vroeger ook niet met fleece.
Maar ik kreeg eens 5 maxi truien in mooie kleuren. Ik maakte er een bodywarmer uit, fietszadelhoezen, enz... Ik merkte hoe fijn het werken was. Rafelt niet... In ottobre ( mijn favoriete boekjes voor kindernaaiwerkjes ) stond een patroon voor een kaptrui met dubbel fleece. Op een marktje heb ik de stof goedkoop kunnen kopen. En nadat het 2 jaar in de kast heeft liggen wachten is trui nummer 1 af.
Het ging uiteindelijk super vlot, de andere volgen vlug. Normaal is het model nog met zakken vanbinnen maar dat heb ik over geslaan 😊. Succes nog!