dinsdag 25 juli 2017

Nagellakstenen

Hier in het zuiden van het land zitten we nu in de 2e week van de zomervakantie. Afgelopen zaterdag heb ik samen met onze dochter (5) een wandeling gemaakt en onderweg hebben we gezocht naar mooie stenen. Gisteren was het niet zo'n best weer en dus begonnen we 's ochtends om alle stenen te voorzien van een laagje witte acrylverf. In de tijd dat de stenen lagen te drogen, zijn we samen even gaan shoppen en gaan lunchen. Toen we terugkwamen, hebben we de stenen versierd met een heel leuke techniek met water en nagellak.




De techniek werkt als volgt:
Neem een kom water. Druppel hierin 1 kleur nagellak. Deze druppel zal zich verspreiden (de ene soort nagellak breder en opvallender dan de andere soort nagellak). Druppel in het midden van deze druppel weer een nieuwe kleur nagellak. Herhaal dit zo vaak als je wilt. Dip vervolgens de steen in het nagellak-watermengsel en het blijft erop zitten! Hoe leuk??!!!


Je kunt na het druppelen ook nog met een cocktailprikkertje figuren in de nagellak maken. Dit moet je heel voorzichtig doen en gaat niet altijd makkelijk. Op de eerste foto in dit blogbericht zie je onze dochter met de cocktailprikker bezig.




Een perfecte activiteit met kinderen op een regenachtige dag!

5 opmerkingen:

Je@net zei

Wauw....wat keigaaf!
Dat ga ik ook eens proberen met Isabel en de kinderen van de BSO. Zullen ze vast leuk vinden. Prima vermaak voor een regenachtige dag.
Bedankt voor de tip!

Marlieke zei

Graag gedaan, Jeanet. Ik had al zo'n idee dat ik hier wel wat moeders en juffen een plezier mee kon doen :-) Veel plezier met uitvoeren! Femke vond het geweldig en heeft zoals je ziet heel wat stenen gemaakt

Sarah zei

Wat leuk. Zo deed ik het nog nooit. Had het idee wel al eens opgeslagen op pinterest. De meisjes hebben nagellak in alle kleuren dus dit ga ik zeker eens doen en stenen hebben we hier met hopen liggen. Bedankt voor het delen.

Mieke zei

Whaw, wat zijn die mooi zeg! Bedankt voor het idee ;-)
Dat brengt met nog op een ideetje: ik heb voor in de kleuterklas heel veel vertelstenen gemaakt de afgelopen jaren. Misschien moet ik die ook eens delen op mijn blog...

alma.heijenk@gmail.com zei

he, wat een geweldig leuk idee!!