dinsdag 28 mei 2013

Mijn 6e project op de naaimachine

Deze keer heb ik toch iets leuks gemaakt, al zeg ik het zelf! In het boek "Zo geknipt" van Sanne en Riet, vond ik het recept voor deze leuke hoes voor een tissue-doos. Zo leuk! Dit is het resultaat:




Ik heb gebruik gemaakt van hetzelfde stofje, maar in twee kleuren.
Nadat ik het patroon had overgenomen, vond ik het lastig om het goed op mijn stof te krijgen. Ik heb daarom de maten opgemeten en m.b.v. een liniaal zelf op het stof getekend. Dat ging in dit geval makkelijk, omdat het eenvoudige vormen waren.

Na het stikken van de randjes, kwam ik erachter dat ik iets fout had gedaan: er zaten namelijk nog drie spelden tussen twee stiksels in, oeps.... Beginnersfoutje zullen we maar zeggen he.

Het plaatsen van het biaisband vond ik erg lastig. Maar met wat instructies van mijn moeder, is het me uiteindelijk toch gelukt. Ik ben erg blij met het resultaat!

5 opmerkingen:

Maia zei

Je teller tikt goed door met je naarojecten, knap hoor en mooi deze hoes!
Inderdaad biasband is de eerste keer lastig om te verwerken maar als je het eenmaal door hebt een simpele en super nette afwerking!
Je uiltjes kaart in je vorige post is ook super!
Fijne week
Groetjes Maia

Unknown zei

Wauw, dit is echt een mega gaaf project geworden! Echt, ik ben er verliefd op!!! Die tissuedozen zijn toch al niet zo gezellig, maar met dit ding eromheen ziet hij er 100x beter uit. Je wordt nog een naai-expert :) leuk zeg!!

Yolanda zei

Hoi Marlieke, jij bent goed bezig op je naaimachine zeg ... dit lijkt me niet het gemakkelijkste patroon, maar wel heel erg leuk. Je inspiratiekaartje voor Crazy for Cas is ook heel erg mooi, lekkere frisse kleurtjes!. Groetjes Yolanda B)

Lischa zei

dit is inderdaad erg leuk zeg ,wat ben je leker creatief met de naaimachine wat dat betreft heb ik er 2 linkse handen in :"-)

liefs jolanda

KarinsArtScrap zei

prachtig gedaan Marlieke, je kunt er al goed op vooruit met de naaimachine.

groetjes karin