zaterdag 4 oktober 2014

Layout: poffertjes eten

Deze keer een layout met een foto die veel kleuren bevat. Moeilijk scrappen vind ik dat. Ik heb me uiteindelijk laten leiden door de kleuren uit het shirt van mijn schoonvader, mijn eigen t-shirt en de kleuren uit het vestje van Femke. En dan is dit het resultaat:




De basis is een vel Kraft cardstock. De foto is gemat op wit cardstock. Uit dessinpapier van Stampin'Up verschillende strookjes gesneden en deze gepositioneerd.

Het journalingkaartje maakte ik zelf van een stukje wit cardstock, met daarop twee smalle strookjes dessinpapier van SU. Met behulp van een stempel uit de SU set Everything Eleanor en twee kleuren SU markers maakte ik de krans waarin ik de journaling schreef. Daarna nog wat groene plakpareltjes rondom.

Ik werkte de layout af met een schuine lijn van witte plakparels en in de hoeken maakte ik nog doilies. Deze maakte ik met een stempel uit de set Delicate Doilies van SU door hem met clear inkt af te drukken, er wit embossingpoeder overheen te strooien en daarna te verhitten met de heattool.

7 opmerkingen:

Sandra zei

Leuk en mooie kleurcombi!

Romy zei

Erg mooi, die warme kleuren! Vooral in combinatie met het kraft cardstock. Ik vind het een prachtige lay-out!

Maia zei

Prachtig gedaan, je hebt super leuke kleurtjes gebruikt!
Best " gevaarlijk " dat embossen op zo'n mooie layout moet wel in 1 keer lukken!
Leuke foto op de kermis!
Fijne zondag
Groetjes Maia

Johanna zei

Heel mooi geworden, en de kleuren baseren op de kleding van de foto is wat ik meestal ook doe. Echt een leuk geheel zo! Embossen op kraft, dapper hoor...hier word het meestal een smeerboel!

Gerrina zei

Mooi dat rood-cardstock en wit! En zo hou je de foto als blikvanger; knap! Groetjes, Gerrina

Jos van KloskaCreAtief! zei

Hi Marlieke, ik heb op het blog van de Sew Along nu de linkjes de posts van de testers opgenomen, zodat je met ons mee kan voorgenieten van de sneakpeeks!

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Dress different, you don't match any of my scrapbookpaper, hahaha. Daar moest ik aan denken bij je verhaal. Prachtige LO, goed gekozen kleuren.