zondag 26 oktober 2014

Weer een layout

Gelukkig heb ik de smaak van het maken van layouts weer een beetje te pakken. Dat is toch wel wat ik het liefste doe hoor, al zijn kaartjes vaak net wat sneller gemaakt.

Op het Cards and Scrap Challengeblog kwam weer een leuke scrapuitdaging voorbij: gebruik geen dessinpapier op je achtergrond maar maak gebruik van inkt.

Voor deze layout ben ik best uit mijn comford-zone getreden, al zou je dat op het eerste gezicht misschien niet zo zeggen. De layout heeft me ook heel wat denkwerk gekost. Mijn stijl is Clean and Simple. Nou valt deze layout daar ook nog wel onder, maar voor mijn doen zit hij al heel erg vol. Ook gebruik ik eigenlijk nooit Engelstalige teksten als titel op mijn layout. Dat heb ik nu voor een keer wel gedaan. Vond het wel een mooie en toepasselijke titel die zowel letterlijk als figuurlijk op te vatten is. En soms komen dingen in het Engels dan net wat mooier over dan in het Nederlands (of ben ik de enige die dat vind??) En omdat ik nog niet weet of ik deze layout in het album voor Femke doe, of in het album voor Jordi, wilde ik hem niet te meisjes- of jongensachtig maken. Ik heb me daarom vooral laten leiden door de kleuren uit de draagdoek van Jordi, en niet door het sterk aanwezige roze uit het shirtje van Femke.



De rand heb ik gestempeld met een stempel uit de Letterpress Winter set van Stampin Up. Ik heb daarvoor slechts een gedeelte van de stempel gebruikt. De spatjes achter de foto's zijn gemaakt met een stempel uit de set Gorgeous Grunge, ook van SU. Met een datumstempel drukte ik de datum af. Subtiel detail: met een hoekpons rondde ik de hoekjes rondom de datum af om het effect van een tabblad te creëren. Ik werk mijn projecten altijd graag af met plakpareltjes en dat heb ik ook deze keer weer gedaan, zowel in de gestempelde randen als in het fotovlak.

14 opmerkingen:

Jolanda Cuper zei

Prachtige LO!
Gezell9g dat je meedoet met Cards en Scraps!
Groetjes Jolanda.

Aletta zei

Hallo Marlieke,

Wat een mooie layout... Leuk dat je t scrappen weer oppakt.

Ook Inlinkz werkt weer op ons blog, wil je nog even deze layout linken bij onze scrapuitdaging, alvast bedankt.

Groetjes Aletta en natuurlijk leuk dat je met onze scrapuitdaging meedoet.

Diny zei

Hoi Marlieke,

Wat heb je dat leuk gedaan ...en je hebt wel twee schatjes hoor!
Zo ontzettend leuk om te zien.

Groetjes en een fijne zondagavond,
Diny

Gerrina zei

Wat is dat een super mooie rand! En af en toe kan je in het engels iets makkelijker in een woord zeggen en dan voelt \t voor mij ook wel oke... Groetjes, Gerrina

Els zei

Een hele mooie layout heb je gemaakt en de stempelrand vind ik super.
Mooie foto ook.
Gezellig dat je meedoet met Cards en Scrap.
Groetjes, Els

Louise zei

Wat een prachtige LO Marlieke, lieve foto en de tekst past er prachtig bij.
Inderdaad, soms passen Engelse teksten er veel mooier bij!.

gr.LOuise

Johanna zei

Aaaah wat een heerlijke foto! Knap dat je kunt scrappen zonder dessinpapier, voor mij echt een onmogelijke opgave...
Die draagdoek is ook heel mooi :) Gaat alles goed met het kleine grut? Nog steeds genieten toch?!

Maia zei

Echt zo knus deze foto's!
Wie kon er nou geen mooiefoto's maken? Hihi
Prachtig gedaan met die randen en de tekst is in het engels erg treffend!
Geniet van een fijne week saampjes!
Lieve groet Maia

Thamar, zei

hoi hoi
wat leuk dat je meedoet met cards en scrap
Deze layout is weer helemaal leuk.
fine zondag

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Wat een mooie Lo Marlieke!! Leuk dat je meedoet bij Cards and Scrap!!
Groetjes, Yvonne

Miranda Mols Stampin Utopia zei

Hij is prachtig geworden. Love the colors en kan idd in beide albums zo. Even kopiëren hoor, moet echt in ze allebei, vooral niet kiezen. En ja, Engels is in alles net wat mooier. Het klinkt allemaal net wat korter en eleganter.

Unknown zei

Prachtige lootje heb je gemaakt Marlieke.
groetjes,Lean

Minke Brattinga zei

Mooie layout heb je gemaakt voor de scrapuitaging! Leuk dat je meedoet!
Groetjes, Minke.

Ellen zei

Prachtige layout, lekker CAS, daar hou ik van! Bedankt voor je deelname aan Cards & Scrap.
Groetjes Ellen