zondag 12 juli 2015

Aquamarkers en meer

Voor deze leuke kaart vandaag, maakte ik voor mijn doen gebruik van behoorlijk wat materialen:



Ik haalde een stukje Whisper White cardstock door de Scalloped Tag Topper Punch en drukte met de kleur Tip Top Taupe de bloemenstempel uit de stempelset You've got this af. De onderste hoekjes rondde ik af met een hoekpons. Vervolgens kleurde ik de bloem in met een aquamarker inkt in de kleuren Watermelon Wonder en Cucumber Crush. Ik heb het altijd al gezegd; ik ben geen ster in het inkleuren van stempels. Maar plezier heb ik er wel aan beleefd! De label was toen bijna klaar om verder verwerkt te worden op een kaar, maar eerst plakte ik er een stukje Dotted Lace Trim (lint) achter, waarvan ik het buitenste gegolfde randje (dit is zeer minimaal) wegknipte. Ook de bovenkant van de label voorzag ik van een Dotted Lace Trim, samen met een stukje bakerstwine.

Ik matte de label op een stukje Tip Top Taupe cardstock, waarvan ik de hoekjes ook weer afrondde. Alle laagjes zijn vastgezet met Stampin' Dimensionals, zodat er lekker veel diepte op de kaart ontstaat. Op onderstaande foto zijn de laagjes en diepte wat beter zichtbaar:



TIP: 
Ik maakte gebruik van een ronde hoekpons, maar wist je dat je dit ook kunt doen met het Envelop Punchboard?!

Op de basiskaart stempelde ik een achtergrond, ook met een stempel uit de set You've got this. Het sentimentje stempelde ik op een banner, gemaakt met de Triple Banner Punch. Zoals je ziet ligt het blaadje van de bloem hier weer bovenop. Dat deed ik door het blad met een mesje voorzichtig deels uit te snijden, waardoor ik de banner er als het ware tussen kon schuiven.

Op een of andere manier kan ik echt bijna nooit een kaart maken zonder mijn Basic Jewels Rhinestones, zo ook deze keer niet. Ik werkte de kaart af met 3 van deze parels.

Zoals ik boven aan dit bericht al schreef; ik maakte gebruik van behoorlijk wat materialen. Dat is niet gelogen he?

Mijn eerste strepen inkt met de aquamarker bevielen mij overigens niet. Dus begon ik opnieuw. In plaats van mijn afdruk weg te gooien, gaf ik hem aan Femke en zij ging er meteen ijverig mee aan de slag terwijl ik Jordi uit bed haalde. Toen ik met Jordi beneden kwam, liet Femke me haar werk zien:



Ik was helemaal onder de indruk! Is dit niet knap voor een meisje van 3,5 jaar?


8 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een mooie kaart heb je gemaakt, Marlieke. Maar ook de label van Femke is super mooi. Echt al heel knap ingekleurd!

Romy zei

Zowel jij als Femke hebben er iets heel moois van gemaakt! Prachtige kaart en tag!

Klaske zei

Hij is super Marlieke! Ik vind met name die achtergrond zo mooi uit de stempelset. Ook Femke haar bloem is een echt kunstwerk. Zeker voor die leeftijd!

Johanna zei

Prachtige kaart me tag! En mijn complimenten voor Femke!!

Stempel er op los by Ilse zei

Erg leuk gedaan Mariken.
Liefs
Ilse

Wendy's Mhaaksels zei

Prachtig! Leuk blog, ik ben volger geworden.
Groetjes, Wendy

Gerrina zei

Mooi die felle kleuren met het bruin! Groetjes, Gerrina

Sarah zei

Heel mooi gedaan ! Ook Femke kleurde het labeltje mooi in ! Liefs ☆ Sarah ☆