donderdag 8 juni 2017

Watercoloring-embossing techniek

Op het Liftchallenge blog zag ik weer een leuke challenge. Behoorlijk uit mijn comfortzone weer, maar onwijs leuk om te doen!

De bedoeling was om aan de slag te gaan met een soort watercoloring - embossingtechniek. Op het blog staat een link naar een heel duidelijk filmpje over deze techniek.

Dit is mijn resultaat:

Voor de gekleurde achtergrond heb ik gebruik gemaakt van Shimmery White cardstock, de stempel Off the Grid (retired), embossingpoeder wit, Versamark, WindowSheet en 2 kleuren inkt: Bermuda Bay en Lemon Lime Twist. Ook gebruikte ik de Stampin' Spritzer.

De vlinder komt uit de Butterfly Thinlits, een set met 3 vlinders. Met de Die Brush zijn de kleine stukjes snel en gemakkelijk verwijderd. De vlinder bewerkte ik met Wink of Stella, maar zoals bijna altijd is dit op de foto slecht te zien.

De spatten op de achtergrond zijn gemaakt met een stempel uit de set Swirly Bird. Ik had graag een achtergrondje gemaakt de nieuwe Embossing Paste uit de nieuwe catalogus, maar ik had mijn bestelling helaas nog niet binnen toen ik dit kaartje ging maken :-)

De vlinder is trouwens heel gemakkelijk vast te zetten met wat glue dots op het lijfje en met de Finetip Gluepen op de vleugels. 

Het sentiment stempelde ik met een stempel uit de set Vertical Greetings. Tot slot plakte ik nog enkele Basic Jewel Pearls om de kaart af te maken.

Het is een kaart van 13x13 cm geworden, dus ik maak met het Envelop Punchboard even een envelop op maat bij deze kaart.

Alle genoemde materialen (m.u.v. de achtergrondstempel Off the Grid), zijn bij mij te bestellen.

Challenges:

9 opmerkingen:

Je@net zei

Erg mooie kaart, Marlieke!

Diny zei

Wow....wat gaaf gedaan Marlieke!
Groetjes Diny

Gerrina zei

Deze is heel mooi! Prachtige kleuren! Groetjes, Gerrina

Romy zei

Wat een schitterende kaart! Echt een hele mooie mix van zwart-wit en kleur!

Stampin with Liz Design zei

Wat is die gaaf geworden! Prachtig Marlieke!

Marjolijn van Elsberg zei

Prachtige kaart geworden Marlieke, ik ga maar niet kijken naar de techniek want dan wil ik straks nog meer gaan doen!

Marjan zei

Je hebt er een kader omheen gemaakt,leuk! Een mooie en goede liftkaart! Vind hem erg mooi ook w.b. kleur en de grote zwarte vlinder komt er natuurlijk erg goed uit. Dank je wel voor het meedoen met de Liftchallenge.

Melissa zei

What a pretty butterfly! I love the colors and the way the black really pops on this! The splatter is fun too! :)
Thanks so much for joining us over at CASology!

Cornelie zei

Leuk dat je er een kader omheen hebt gemaakt! Mooie kleuren en de zwarte vlinder die als het ware doorloopt in het kader. Dank je wel voor het meedoen!